Pokud máte kolem sebe předškoláka, kterému chcete vytvořit co možná nepříjemnější vstup do první třídy, jistě oceníte tento soubor pracovních listů, který připravili dětští psychologové ve spolupráci s učiteli. Zaměřují se … Continue reading »
Tag Archives: pedagogika
Absorbující mysl: vývoj a výchova dětí od narození do šesti let podle Marie Montessori
Výchova dětí byla, je a bude v(d)ěčné téma, o kterém lze psát od A po Z, a přesto žádný autor nevyčerpá tuto bezednou studnici. Bylo vydáno mnoho knih o tom, … Continue reading »
Dítě s dyskalkulií ve škole
Kniha Dítě s dyskalkulií ve škole přináší poměrně komplexní soubor informací, které mohou být velmi užitečné jak pro pedagogy a další profesionály pracující s dětmi, tak i pro rodiče, jejichž dítě má … Continue reading »
Zora Syslová, Jana Kratochvílová, Táňa Fikarová: Pedagogická diagnostika v MŠ
Paradigma osobnostně rozvojového pojetí výchovy a vzdělávání ve 21. století, v jehož středu pozornosti se nachází dítě a jeho celkový rozvoj ve vztahu k jeho individuálním předpokladům a možnostem, vytváří … Continue reading »
Rosemarie Portman: 100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí
Jak již název knihy vypovídá, kniha sestává ze 100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí u dětí od 8 do 12 let. Autorka Rosemarie Portmann nabízí inspiraci v podobě seznamu … Continue reading »
Alison M. Thompson: Mé dítě má ADHD
Po knize od Alison M. Thompson – Mé dítě má ADHD: Jak s ním přežít – jsem sáhla z důvodu, že pracuji s dětmi, které mají často ADHD diagnostikované. Chtěla … Continue reading »
Stephen R., Kaplan S. G., Rutschman R.: Motivační rozhovory ve škole
Kde nefunguje poukazování na důsledky, měly by fungovat motivační rozhovory, slibují autoři Stephen Rollnick, Sebastian G. Kaplan a Richard Rutschman. Ve své knize Motivační rozhovory ve škole se pouští do … Continue reading »
Olga Zelinková: Dyspraxie
Často slýcháme o poruchách učení, v jejichž souvislosti se nezřídka kolem nás skloňují termíny jako dyslexie, dyskalkulie, dysgrafie a jiné. Ale co je to vlastně dyspraxie? Dyspraxie, jinak též vývojová … Continue reading »
Marie Montessori: Objevování dítěte
Kniha Marie Montessori Objevování dítěte popisuje začátky autorčiny pedagogické a výzkumné činnosti. Poprvé byla vydána v roce 1909, což je na ní znát v dobrém i ve zlém – vědecké novinky či … Continue reading »
Viktor Lechta a kol.: Inkluzivní pedagogika
Dlouho jsem přemýšlela, o čem vlastně v této recenzi psát. Jedná se o odbornou knihu. Takovou, kterou si člověk nevezme jen tak do metra, ani se na ni (až na … Continue reading »
Karel Starý, Veronika Laufková a kol.: Formativní hodnocení ve výuce
Čtenářům, kterým jsou blízké názory C. R. Rogerse asi již při přečtení názvu s pojmem „hodnocení“ naskakuje husí kůže. Ve školách se hodnocení nevyhneme. Ale lze to dělat dobře a špatně. A … Continue reading »