Recenze

Čas na výpověď: Manuál online podnikání pro ženy

Určitě každému z nás někdy v minulosti proběhla hlavou myšlenka, jaké by to asi bylo, být svým vlastním pánem. Nemuset se nikomu zpovídat, určovat si pracovní dobu flexibilně podle svých možností, a v těch nejdivočejších snech jste si možná i představili, že se živíte tím, co vás skutečně baví a naplňuje… Zní to krásně, ale chybí vám odvaha a plán, jak to realizovat? Pak může být kniha Čas na výpověď skvělým pomocníkem. 

Kniha slouží jako takový manuál a návod pro ty, kteří se již nějakou dobu odhodlávají k založení vlastního podnikání v online prostředí. Dají se v něm najít odpovědi na to, jak přejít plynule ze zaměstnání k online byznysu, jak postupovat při vytváření webových stránek, jak si vybudovat emailovou databázi a taky seznam nejčastějších chyb a omylů, kterých se lidé při rozjezdu podnikání často dopouštějí. Kniha je zaměřená především na ženskou část budoucích úspěšných podnikatelek a je tím pádem psaná v ženském rodě. Pro tuto cílovou skupinu bude proto čtení manuálu o něco příjemnější, ale nevidím důvod, proč by stejné myšlenky a nápady nemohly fungovat i pro muže, kteří si také neví rady s tím, jak se ponořit do podnikatelských vod.

Autorka knihy Amy Portfield při psaní čerpala především z vlastní zkušenosti. Popisuje svůj příběh, jak ona sama vybudovala nyní již mnohamilionový internetový podnik. Za pomoci různých online kurzů a workshopů učí ostatní, jak hladce projít tím, co se ona sama naučila během let plných omylů a chyb, jak sama tvrdí. Právě autorčiny zkušenosti a zážitky z knihy dělají něco víc, než jen pouhý neosobní manuál a návod, jak dělat něco, kterých možná už máme plné knihovny, a taky plné zuby. 

Kniha se velmi dobře čte, je plná různých grafik a přehledně členěná, dá se podle ní skutečně postupovat krok za krokem, i díky množství domácích úkolů, které čtenáře vedou k vytvoření vlastní cesty do světa online byznysu. Líbí se mi, že ať už je člověk v jakékoli fázi procesu, třeba se teprve rozhoduje, že opustí zaměstnání, nebo už je ve fázi hledání potenciálních zákazníků, přijde si zde na své a objeví bezpochyby spoustu nové inspirace. A pokud o něčem podobném zatím jen tiše sníte, podobně jako třeba já, může to být takovým hezkým uklidněním, že to sice bude stát hodně práce, ale není to nereálný cíl. V tomto ohledu bylo nejvíce přínosné autorčino ujištění, že aby člověk mohl nabízet jakékoli své služby a znalosti, nemusí být úplný expert a vědět a znát úplně vše. Stačí, když bude o 10 % napřed než jeho potenciální zákazníci. Tím, že se kniha zaměřuje na online svět navíc ani tolik nevadí, že reflektuje zejména americký trh a i příklady v ní uvedené jsou ze zahraničí. Myslím, že velmi obdobně budou tipy z knihy použitelné i u nás. 

Ještě musím zmínit jeden překvapivý přínos, který kniha měla a který jsem na začátku neočekávala. Kniha čtenáře nechává nahlédnout pod pokličku různým marketingovým strategiím a při jejím čtení jsem měla několik zajímavých AHA momentů, kdy jsem si říkala, že konečně začínám chápat, proč mi do mailu chodí tolik různých nabídek nejrůznějších workshopů a kurzů a uvědomila jsem si také sebe v roli zákazníka – co na mě dobře funguje, jakým strategiím obvykle podlehnu a jak nakládám se svojí emailovou adresou. Zajímavé zjištění!

Kniha Čas na výpověď je skvělým a přehledným pomocníkem pro každého, kdo se chce pustit do světa online podnikání, nebo kdo se v této oblasti chce nechat inspirovat od velmi zkušené americké podnikatelky. Jak už název napovídá, zaujme tento čtivý manuál především ženy, ale myslím, že muži mohou klidně koukat přes rameno a také se dozvědět spoustu zajímavých věcí. Já jsem si čtení knihy rozhodně užila a až se jednou odhodlám k tomuto odvážnému kroku, věřím, že se ke knize moc ráda vrátím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *