Časopis Agora

Portál studentů a absolventů oboru psychologie

Menu

Skip to content
  • Redakce
  • Zapojte se

Menu

Skip to content
  • Recenze knih
  • Rozhovory
  • Události
    • Kde jsme byli
    • Zprávy ze světa
  • Výcviky, kurzy
    • Kurzy a výcviky
    • Praxe a stáže
    • Výjezdy
  • Seriály
  • Různé
  • Ze života studentů
    • Kultura
    • Tipy
    • Postřehy a názory
  • Redakce

Tag Archives: škola

Recenze

Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení

Posted on 15. 5. 2019 by Gabriela Míková • Leave a comment

Téma zanedbávání dětí jako jedné z forem syndromu CAN (tzn. syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte) je autory předkládáno ve snaze upozornit na aktuálnost této oblasti. Odborných publikací zaměřených pouze na … Continue reading »

Recenze

Dítě s dyskalkulií ve škole

Posted on 19. 12. 2018 by Vladěna Janoušková Šnoblová • Leave a comment

Kniha Dítě s dyskalkulií ve škole přináší poměrně komplexní soubor informací, které mohou být velmi užitečné jak pro pedagogy a další profesionály pracující s dětmi, tak i pro rodiče, jejichž dítě má … Continue reading »

Recenze

Na škole nám záleží: Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy

Posted on 31. 10. 2018 by Vladěna Janoušková Šnoblová • Leave a comment

Kniha „Na naší škole nám záleží“ provází čtenáře jednotlivými kritérii pro hodnocení kvality školy a jejího působení v jednotlivých oblastech. Kniha představuje postupně oblasti koncepce a rámce školy, pedagogického vedení. Následně … Continue reading »

Stephen R., Kaplan S. G., Rutschman R.: Motivační rozhovory ve škole
Recenze

Stephen R., Kaplan S. G., Rutschman R.: Motivační rozhovory ve škole

Posted on 3. 7. 2018 by Laura Juríková • Leave a comment

Kde nefunguje poukazování na důsledky, měly by fungovat motivační rozhovory, slibují autoři Stephen Rollnick, Sebastian G. Kaplan a Richard Rutschman. Ve své knize Motivační rozhovory ve škole se pouští do … Continue reading »

Lev Semjonovič Vygotskij: Psychologie myšlení a řeči
Recenze

Lev Semjonovič Vygotskij: Psychologie myšlení a řeči

Posted on 30. 4. 2018 by Andrea Kučerová • Leave a comment

Pokud jste se učili o Piagetovi s dovětkem, že některé jeho objevy jsou překonány, nyní si můžete přečíst, o které se jedná. A to v knize Psychologie myšlení a řeči. Vygotskij … Continue reading »

Jana Cihelková: Nadané dítě ve škole
Recenze

Jana Cihelková: Nadané dítě ve škole

Posted on 8. 10. 2017 by Klára Vožechová • Leave a comment

Autorka této knihy sestavila stručnou užitečnou příručku pro pedagogy, kteří by rádi získali návod k tomu, jak je možné nadané dítě ve třídě rozpoznat a jakým způsobem s ním dále … Continue reading »

Feuerstein, Falik, Feuerstein, Bohács: Myslet nahlas – mluvit nahlas
Recenze

Feuerstein, Falik, Feuerstein, Bohács: Myslet nahlas – mluvit nahlas

Posted on 10. 8. 2017 by Vladěna Janoušková Šnoblová • Leave a comment

Kniha představuje metodu zprostředkované samomluvy (mediated self – talk; MST), která může posloužit jako praktický nástroj pro podporu rozvoje a obohacení řeči zejména u dětí, ale také u dospělých, jejichž řečové … Continue reading »

M. Valenta, P. Humpolíček a kol.: Hra v terapii
Recenze

M. Valenta, P. Humpolíček a kol.: Hra v terapii

Posted on 7. 8. 2017 by Andrea Kučerová • Leave a comment

Kolektiv autorů v čele s profesorem Valentou a doktorem Humpolíčkem hned v úvodu zve k putování „nedozírnými pláněmi hry rozprostírajícími se v krajině fantazie a tvořivosti.“. Vzápětí uvádějí důvod citací dětského psychologa Zdeňka Matějčka „že lépe rozumět … Continue reading »

Milena Lipnická: Poradenská činnost učitele v mateřské škole
Recenze

Milena Lipnická: Poradenská činnost učitele v mateřské škole

Posted on 21. 6. 2017 by Klára Vožechová • Leave a comment

Autorka se věnuje tématu pedagogického poradenství. V úvodu píše o tom, že je důležité, aby i učitelé, jakožto odborníci, dokázali v rámci svých kompetencí poskytovat službu poradenství. Zdůrazňuje potřebu mluvit … Continue reading »

Deprese, panické ataky, PPP: XV. část
Seriály

Deprese, panické ataky, PPP: XV. část

Posted on 5. 6. 2017 by lucie.halbrstatova • 1 Comment

Slovo stres je v dnešním světě skloňováno ve všech pádech a používáme ho téměř denně a v různých situacích. Jedním z takových období, které považuji za jedno z nejvíce stresových, je jednoznačně zkouškové období … Continue reading »

Lenka Zemanová, Michaela Bergmannová: Strasti zkoušeného Standy
Recenze

Lenka Zemanová, Michaela Bergmannová: Strasti zkoušeného Standy

Posted on 28. 4. 2017 by Alžběta Krejčová • Leave a comment

Krásná publikace pro děti o psaní s a z (i když je tam spoustu věcí, které se hodí zopakovat i nám, dospělým). Continue reading »

Roger Rougier: Trénujeme logické myšlení
Recenze

Roger Rougier: Trénujeme logické myšlení

Posted on 24. 4. 2017 by Vladěna Janoušková Šnoblová • Leave a comment

Kniha nabízí řadu logických hádanek a úkolů, které mohou pomoci rozvíjet u dětí strategie řešení a pomoci jim tak procvičit logické uvažování. K motivaci dětí pro řešení úkolů využívá systém tajenek, … Continue reading »

Post navigation

← Older posts

SPOLUPRACUJEME

Triton

Nejnovější příspěvky

  • Zůstaň OK: Transakční analýza v praxi
  • Co je pro mě dobré: Rozhodování v době těhotenství a porodu
  • Začni si věřit

Kdo jsme

  • Redakce
  • Zapojte se

Najdete nás na FB

Facebook Pagelike Widget

máte [Ne]klid v hlavě?

máte [Ne]klid v hlavě?

Také spolupracujeme

Také spolupracujeme
Proudly powered by WordPress | Theme: Sight by WPShower.