Nenásilná komunikace ve škole od Marshalla B. Rosenberga je útlá knížka o velkém tématu. I když kniha vychází v českém jazyce teprve letos, původní titul Life-Enriching Education byl vydán již v roce … Continue reading »
Tag Archives: škola
Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení
Téma zanedbávání dětí jako jedné z forem syndromu CAN (tzn. syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte) je autory předkládáno ve snaze upozornit na aktuálnost této oblasti. Odborných publikací zaměřených pouze na … Continue reading »
Dítě s dyskalkulií ve škole
Kniha Dítě s dyskalkulií ve škole přináší poměrně komplexní soubor informací, které mohou být velmi užitečné jak pro pedagogy a další profesionály pracující s dětmi, tak i pro rodiče, jejichž dítě má … Continue reading »
Na škole nám záleží: Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy
Kniha „Na naší škole nám záleží“ provází čtenáře jednotlivými kritérii pro hodnocení kvality školy a jejího působení v jednotlivých oblastech. Kniha představuje postupně oblasti koncepce a rámce školy, pedagogického vedení. Následně … Continue reading »
Stephen R., Kaplan S. G., Rutschman R.: Motivační rozhovory ve škole
Kde nefunguje poukazování na důsledky, měly by fungovat motivační rozhovory, slibují autoři Stephen Rollnick, Sebastian G. Kaplan a Richard Rutschman. Ve své knize Motivační rozhovory ve škole se pouští do … Continue reading »
Lev Semjonovič Vygotskij: Psychologie myšlení a řeči
Pokud jste se učili o Piagetovi s dovětkem, že některé jeho objevy jsou překonány, nyní si můžete přečíst, o které se jedná. A to v knize Psychologie myšlení a řeči. Vygotskij … Continue reading »
Jana Cihelková: Nadané dítě ve škole
Autorka této knihy sestavila stručnou užitečnou příručku pro pedagogy, kteří by rádi získali návod k tomu, jak je možné nadané dítě ve třídě rozpoznat a jakým způsobem s ním dále … Continue reading »
Feuerstein, Falik, Feuerstein, Bohács: Myslet nahlas – mluvit nahlas
Kniha představuje metodu zprostředkované samomluvy (mediated self – talk; MST), která může posloužit jako praktický nástroj pro podporu rozvoje a obohacení řeči zejména u dětí, ale také u dospělých, jejichž řečové … Continue reading »
M. Valenta, P. Humpolíček a kol.: Hra v terapii
Kolektiv autorů v čele s profesorem Valentou a doktorem Humpolíčkem hned v úvodu zve k putování „nedozírnými pláněmi hry rozprostírajícími se v krajině fantazie a tvořivosti.“. Vzápětí uvádějí důvod citací dětského psychologa Zdeňka Matějčka „že lépe rozumět … Continue reading »
Milena Lipnická: Poradenská činnost učitele v mateřské škole
Autorka se věnuje tématu pedagogického poradenství. V úvodu píše o tom, že je důležité, aby i učitelé, jakožto odborníci, dokázali v rámci svých kompetencí poskytovat službu poradenství. Zdůrazňuje potřebu mluvit … Continue reading »
Deprese, panické ataky, PPP: XV. část
Slovo stres je v dnešním světě skloňováno ve všech pádech a používáme ho téměř denně a v různých situacích. Jedním z takových období, které považuji za jedno z nejvíce stresových, je jednoznačně zkouškové období … Continue reading »
Lenka Zemanová, Michaela Bergmannová: Strasti zkoušeného Standy
Krásná publikace pro děti o psaní s a z (i když je tam spoustu věcí, které se hodí zopakovat i nám, dospělým). Continue reading »